Vad roligt att du vill titta närmare på våra kostplaner. Vi har anpassat upplägget för att det ska fungera tillsammans med träning och ge ett så bra resultat som möjligt, både vad gäller vikt och hälsa.

Vi har tagit fram 4 olika kostplaner som gäller för 3 veckor vardera med goda, lättlagade och nyttiga recept för dagens alla måltider. Beroende på ditt viktmål kan du välja att följa dessa under en kortare eller längre period tillsammans med XL-S Medical. Vi rekommenderar däremot att du börjar med kostplan A.

I varje kostplan finns det flera olika alternativ för frukost, lunch och middag. Du kan kombinera de olika alternativen med varandra, du behöver exempelvis inte äta frukost 1 med lunch 1 osv. Vidare har du flera mellanmål att välja på, tänk på att variera så mycket du kan.

Om du går ut och äter eller blir bortbjuden är det bra om du gör vad du kan för att hålla dig till kostplanen. Enkla, men bra,  tips är att alltid byta ut exempelvis pommes frites och pasta mot sallad och hela tiden hålla koll på portionernas storlek. Kom ihåg att mättnadskänslan inte alltid stämmer.

Ett annat tips är att dricka vatten till maten. Tänk på att läsk och alkohol innehåller mycket kalorier. Försök därför att undvika båda dessa drycker för ett så bra resultat som möjligt. Att dricka lightläsk (eller annan dryck med sötningsmedel) hjälper inte hjärnan att bli av med sötsuget, snarare tvärt om. Så även om produkterna inte bidrar med kalorier i sig själva gör de viktresan mycket jobbigare.

Lycka till!