Träning kan vara enkelt - lägg till denna 10 minuter långa styrketräning till din vanliga träning tre gånger i veckan och bränn mer än 100 kalorier per pass. Träningen är en blandning av långsamma rörelser och explosiva plyometriska övningar i kombination med snabba rörelser och hopp för att ge din ämnesomsättning en omedelbar kick samtidigt som du bygger muskler och bränner fett på lång sikt.

 

Sitt på huk med ett ben utsträckt

Sitt på huk med ett ben utsträckt (0-2 min)
  • Lyft höger ben från golvet, böj knäet 90° och placera händerna på höfterna
  • Lyft vänster knä, gå ner på huk
  • Håll kvar och räkna till ett, sträck ut benet och upprepa
  • Gör 1 minut per ben

Cruncha med bollkast

Cruncha med bollkast (2-4 min)
  • Ligg på rygg och håll i en medicinboll (en fotboll går bra) med båda händerna i brösthöjd och böjda knän
  • Cruncha och kasta bollen några decimeter upp i luften; frys i den positionen tills bollen faller tillbaka i dina händer
  • Återgå till startposition och upprepa

Press med en diagonal arm

Press med en diagonal arm (4-6 min)
  • Håll en 2 kg hantel i höger hand, böj knäna 90° och sänk vikten mot vänster fot
  • Med ett explosivt lyft, stå och sväng vikten upp till din högra axel
  • Lyft armen över huvudet; för tillbaka vikten till axeln
  • Upprepa 10 gånger på varje sida

Explosivt hopp

Explosivt hopp (6-8 min)
  • Stå med knäna böjda 90°
  • Håll armarna mot sidorna, böj armbågarna och placera knytnävarna strax nedanför brösthöjd
  • Spänn mag- och skinkmusklerna och hoppa så högt du kan
  • Landa med knäna något böjda
  • Återgå till startposition
  • Gör detta 12 gånger; vila i 30 sekunder och upprepa

Metabolisk cykel

Metabolisk cykel(8-10 min)
  • Ligg på rygg med böjda knän, fötterna mot golvet
  • Placera händerna något bakom huvudet
  • Höj överkroppen och sträck ut och lyft benen cirka 3 dm från golvet
  • För vänster armbåge och höger knä mot varandra
  • Fortsätt och gör samma sak med den andra sidan och alternera mellan sidorna